Et år med vekst, forandring og fremtidstro

Nyttår inspirerer til refleksjon. Vi oppsummerer 2024, og deler hvordan strategien for 2025 ser ut for oss i Igaidi. Kort oppsummert blir det enda mer kulturbygging, flere nyansettelser og et blikk utenfor Norge.

2024 handlet mye om fremtidsvisjoner i Igaidi. Neste år kan vi markere selskapets 20-årsjubileum, og vi står stødig som landets største norskeide kompetansehus innen virkemiddelapparatet.

– Dette har vært et intenst og viktig år. Vi har avbyråkratisert selskapet, og nå skal vi løpe inn i 2025 med positiv energi! Endringstakten i selskapet kommer ikke til å stagnere. Vi har en robust og kompetansetung organisasjon, og vet at endringsvilje, nysgjerrighet og integritet er det som gjør at vi fremdeles er her om 50 år, sier daglig leder Andreas Wisløff Samuelsen. 

Daglig leder i Igaidi, Andras Wisløff Samuelsen

Mot en mer dynamisk organisasjon

Gjennom året har Igaidi styrket samspillet mellom konsulent- og salgsavdelingene. Dette fører til tettere kontakt, kortere beslutningslinjer og merverdi for kunder. 

– Autonomien til den enkelte fagrådgiver har økt betydelig. Vi ser at det gjør mye med miljøet og trivselen, og at vi opplever motivasjon og mestring i teamene. Suksesser og optimisme er smittsomt!, sier leder for fagavdelingen, Thor Håkon Krane Thvedt. 

– Noe av det viktigste har vært å skape en kultur hvor vi ser menneskene, og å få alle til å jobbe i samme retning. Det tar tid å snu et tungt skip. Men nå har vi en salgsstab med både nybrotts-energi og solid erfaring, og ser lyst på tiden fremover. I januar starter to nye salgsmedarbeidere. Denne rekrutteringen har vi gjort for å sikre at vi håndterer videre vekst på en bærekraftig måte, sier salgsleder Thomas Edvardsen.

Entusiasme, synlighet og nettverk

Kulturbygging og rekruttering har vært satsningsområder i 2024. 

– Igaidi har en særdeles flat struktur hvor folk er involvert og tar eierskap til både interne prosesser og kundeprosjekter. Det har skapt entusiasme i organisasjonen, forteller ansvarlig for marked og rekruttering, Aleksander Jagiello.

I tillegg har selskapet satset stort på synlighet og tilstedeværelse i analoge og digitale kanaler og nettverk. Dette har vært viktig for å posisjonere Igaidi som bransjens “moderskip” i en tid hvor markedet utvikler seg. 

–Igaidi skal være en dyptgående rådgiver for kunder som skal innovere, og arbeidet vårt strekker seg langt forbi skriving av SkatteFUNN-søknader, sier Andreas.

Populær arbeidsgiver

Til tross for et utfordrende kandidatmarked har Igaidi opplevd enorm interesse fra høyt kvalifiserte søkere. I 2024 startet fire nye ansatte, og fem nye begynner på nyåret. 

–Volumet og kvaliteten på søkerne har vært utrolig høy: fra 5-7 søkere på en stilling til 50-70. Vi har brukt verdiene våre aktivt i rekrutteringsprosessen, noe som har gjort at vi tiltrekker oss de rette menneskene. Det er utrolig gøy å se at innsatsen vi legger ned i employer branding og profesjonell rekruttering virker, og at folk har lyst til å jobbe hos oss, sier Aleksander.

–Den riggen vi har nå, gjør oss riktig posisjonert i et krevende marked. Dyktige og engasjerte mennesker skal få frihet til å skape noe hos oss, sier Andreas.

Følg gjerne med på karrieresiden vår samt vår LinkedIn for ledige stillinger gjennom året.

Ansvarlig marked og rekruttering Igaidi, Aleksander Jagiello

Klare for fremtiden i en urolig verden

Med blikket vendt mot 2025, er Igaidi klare til å gi full gass og ikke minst tenke mer utenfor Norge: Gjennom strategiske partnerskap kommer vi nemlig til å styrke kompetansen vår på EU-søknader.

Med tanke på alt som foregår i verden, er innovasjon et nøkkelord som får stor betydning.

– Når vi velger å satse mer i retning EU-midler i tillegg til nasjonale ordninger som Enova, SkatteFUNN og Innovasjonsprosjekter i næringslivet, handler det ikke minst om å bidra til å styrke Europas posisjon, sier Andreas.

–Verden trenger innovasjon, og virkemiddelapparatet kan minne om måten en engleinvestor opererer: Man gir litt støtte til mange risikoprosjekter. Ikke alle skal nødvendigvis vokse seg store, men det er utrolig viktig at det testes nye ideer. Offentlig finansiering vil sannsynligvis øke for å holde Europa konkurransedyktig.

Vi er klare til å gi gode råd. 

Steng