Snart ønsker vi velkommen til forbedret nettside med et oppdatert uttrykk!
Vi ser fram til å lansere en forbedret nettside med tydelig og engasjerende kommunikasjon. Her blir hovedmålet å gjøre Igaidi, tjenestene våre og innholdet på nettsiden mer tilgjengelig. Det skal være enkelt, oversiktlig og intuitivt å finne frem, og nettsiden skal synliggjøre kompetansen Igaidi besitter samt alle de dyktige folka våre.
I 2019 gjorde vi en større rebranding med nytt navn, ny profil og ny nettside. Da la vi ekstra vekt på det visuelle uttrykket, samt å understreke vår posisjon som den ledende aktøren i bransjen ved hjelp av omfattende informasjon om virkemiddelapparatet og vårt tjenestetilbud. Den nye profilen ga oss et sterkt visuelt fundament, men den funksjonelle delen av nettsiden fikk mindre oppmerksomhet. Seks år senere har både brukerforventninger og den digitale verden endret seg betydelig. Derfor er tiden inne for å fornye, forenkle og tilby en mer moderne nettside som møter besøkendes behov på en bedre måte.
Fokus på kompetanse og tilgjengelighet
Nå tar vi et tydelig grep for å videreutvikle og forbedre den digitale opplevelsen. Vi beholder i stor grad den visuelle profilen, men går for et enklere språk, tydeligere budskap og en mer tilgjengelig måte å kommunisere på. Det skal være lett å forstå hvem Igaidi er, hva vi tilbyr, og hvorfor det er nyttig å få hjelp av oss.
I 2025 ønsker vi at nettsiden raskt og tydelig skal kommunisere hvem vi er, hva vi står for, og hvordan vi kan hjelpe. Det informative og teksttunge uttrykket blir tonet ned til fordel for en mer tilgjengelig og forenklet struktur som gjør det lett for alle besøkende å finne informasjonen de er ute etter.
Vi jobber også mye med korte, tydelige budskap og høyere synlighet på digitale flater som LinkedIn og nyhetsbrev i tillegg til nettsiden.
En endringsreise
Igaidi er på en spennende endringsreise, og det er ekstra meningsfullt å lansere en ny nettside samme år som vi markerer vårt 20-årsjubileum. Nye tider krever også økt synlighet og det innebærer sterkere fokus på begreper som AEO, SEO og GEO. AEO handler om å optimalisere innholdet vårt for å bli forstått og presentert riktig av kunstig intelligens, SEO sikrer at innholdet rangerer godt i søkemotorer, mens GEO bidrar til at vi blir mer synlige i geografiske målgrupper som er særlig relevante. Informasjonen på nettsiden vår skal bli mer tilgjengelig og understreke vår innsikt og kompetanse.
Vi ønsker å løfte frem vår erfaring og posisjon som en solid aktør i bransjen. Noen omtaler oss som selve “moderskipet”, og den faglige tyngden til våre ansatte i kombinasjon med et tydelige og tilgjengelig budskap/profil fortjener en tydeligere plass. Hos oss jobber veldig mange dyktige og dedikerte folk som brenner for faget sitt. Vår digitale tilstedeværelse skal speile kompetansen vår og være en kilde til innsikt og kunnskap.
– Vi gleder oss!
Dette sier vår markedsansvarlig Aleksander Jagiello:
– En oppgradering og forbedring av nettsiden vår er noe jeg virkelig gleder meg til! Vi har etterstrebet å få på plass et slikt prosjekt en stund, og nå var tiden endelig inne for å prioritere dette! Jeg har lang erfaring med blant annet markedskommunikasjon, merkevarebygging og employer branding, og ser at i dagens digitale verden ønsker vi å finne riktig informasjon fort, og få raske svar med enkelt og tydelig budskap som er lett å forstå. Husk at i mange tilfeller viser analyser at en leser forlater en nettside kun etter 15 sekunder dersom hen ikke finner det hen ser etter! Derfor har enkel navigasjon med tydelig CTA (call to action) og tilgjengelighet blitt ekstremt viktig.
Det skal være lett å ta kontakt med oss slik at vi kan vise og informere både nåværende og potensielle kunder hvor dyktige vi er!
Vi gleder oss stort til å vise frem den nye nettsiden mot slutten av 2025!
